شناسهٔ خبر: 163274 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اسداللهی: اگر مسئله نظارت در مجلس حل نشود مشکلات کشور باقی می‌ماند

اسدالهی کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات کشور گفت:‌اگر مجلس بهترین قوانین را تصویب کند تا زمانی که مسئله نظارت در مجلس حل نشود مشکلات کماکان باقی خواهد ماند.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا اسداللهی کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات کشور امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس طبق فرمایش بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در راس امور است ضمن اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس چارچوبه حرکتی دستگاه‌های اجرایی و قضایی را مشخص می‌کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم مجلس در جایگاه واقعی خود قرار گیرد لذا باید ارکان مهم مجلس مانند دیوان محاسبات، کارکرد صحیحی داشته باشد.

کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات کشور گفت:‌اگر مجلس بهترین قوانین را تصویب کند تا زمانی که مسئله نظارت در مجلس حل نشود مشکلات کماکان باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: سوالم آن است که چقدر دیوان محاسبات با این داشته ها توانسته از بیت المال صیانت کند؟ آیا در وضعیت فعلی دادستانی دیوان مدعی العموم بوده یا صبر کرده تا گزارش‌ها از هیات‌های حسابرسی برسد و بعد رسیدگی کند.

اسداللهی با تاکید بر اینکه دادستانی مکلف به صیانت از حقوق بیت‌المال است اظهار داشت: باید دادستان طبق قانون به موارد مندرج در صلاحیت دیوان رسیدگی کند که از جمله موارد سوء استفاده، غفلت و تسامح در وجوه دولتی است اما چقدر تا کنون دادستان به تصمیمات نادرست ورود کرده و جلوی تسامح‌ها را گرفته است؟

وی گفت: نباید دادستان شاهد باشد که حقوق‌های نجومی به وجود آید و بعد دادستان وارد شود.

وی با اشاره به کارنامه کاری اش گفت: توانسته ام در پرونده‌های کلانی مثل پرونده کیش در دهه ۸۰ بیش از ۲۵ میلیارد تومان را به نفع بیت‌المال برگردانم که در نهایت معاونت ارتباطات دفتر رهبری تماس گرفتند و از قول ایشان گفتند که از کسانی که این گزارش را تهیه کردند تشکر شود. ما این پرونده را در بازرسی ویژه انجام دادیم. در مجلس هم در پرونده ۳۰۰۰ میلیاردی اقداماتی انجام دادیم. گزارش دیگر هم مربوط به ابعاد خسارات ملی درباره فتنه است.

اسدالهی در پایان با بیان اینکه باید نگاه به دیوان تغییر کند، بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین و هدفمند تاکید کرد. 

نظر شما